Nyheter
Sjöfartsverket räcker ut en hand till Kryssarklubben
Nytillträdde marknadsdirektören Jonas Vedsmand räcker ut en hand mot båtsporten och vill träffa bland annat Kryssarklubben, som ju är Sveriges största båtklubb med sina nästan 43 000 medlemmar, för att höra vad Sjöfartsverket kan göra för båtlivet i Sverige.
– Min uppgift är att ansvara för vilka strategiska val vi som organisation ska göra för att bland annat utgöra ett stöd för båtlivet och producera tjänster som behövs för Sveriges största folkrörelse, säger Jonas i ett mejl. Han vill ha ett första möte med Kryssarklubben snarast möjligt.
Det är sedan den 1 januari 2011 som Sjöfartsverket fått en ny organisation. En av de stora förändringarna är att verksamheten organiseras i sex affärsområden med direktör Ove Eriksson i spetsen.
Sjöfartsverket skriver att man ”nu satsar offensivt för att få in nya affärer och skapa bättre lönsamhet. Sjöfartsverket kommer att ha stort fokus på vad som händer på marknaden nationellt och internationellt, affärsmässighet, varumärke och kunder.”
Ett led i detta är att Jonas Vedsmand blir marknadsdirektör för Sjöfartsverket med ansvar för marknadsstrategi och kundrelationer. Ett av hans första uppdrag är alltså att kundrelationer ska förbättras, och då bland annat båtsporten med 700 000 stora och små fritidsbåtar (och deras ägare).